به نام خدا

مقدمه : هدف نظارت و راهنمایی آموزشی اصلاح وضع آموزش و یادگیری دانش آموزان و معلمان است و بدون برنامه ریزی اهداف تحقق نمی یابند. حیطه عملکرد نظارت و راهنمایی آموزشی شامل کلیه عناصری است که فرایند تدریس و یادگیری را در بر می گیرد.اهمیت نظارت وراهنمایی به مهارت راهنمایان آموزشی که مسئولیت کار با معلمان را دارند بستگی دارد . فعالیت های راهنمای آموزشی شامل برگزاری کنفرانسها و جلسات انفرادی و گروهی ، همکاری در تشکیل برنامه ضمن خدمت ، مشاوره ،سخرانی های علمی و تبادل افکار و . می باشد . همه این فعالیتها با هدف به حداکثر رساندن رشد حرفه ای معلم و در نتیجه کسب بهترین نتایج از برنامه های آموزشی است .متخصصان تعلیم وتربیت معتقدند برای حداکثر استفاده از کار وتلاش معلمان باید تا حد ممکن تواناییها ی آنان را به شیوه های گوناگون بارور کرد .

یکی از وظایف راهنمای آموزشی این است که اطمینان حاصل کند که معلمان به منظور اتخاذ تصمیمات و تدابیر درست در مورد کارشان وبرای بیان مشکلات و نظرهای خود و همکاری در برنامه نظارت فرصت کافی دارند . بین نظارت و راهنمایی آموزشی و مدیریت آموزشی تفاوت عمده ای وجود دارد . در نظامهای آموزشی گوچک ، مدیر مدرسه وظیفه راهنمای آموزشی را انجام می دهد . علاوه بر هدایت امور مربوط به معلمان و دانش آموزان برای تسهیل و پیشبرد امور آموزشی در حد توانایی و تجارب خویش مشکلات آموزشی را حل می کند .

ادامه مطلب

وظیفه های مدیر و رهبر آموزشی چیست ؟

مدیریت و رهبری آموزشی یعنی چه ؟

روشهای دیگر نظارت و راهنمایی آموزشی

آموزشی ,نظارت ,معلمان ,های ,برنامه ,راهنمایی ,نظارت و ,و راهنمایی ,راهنمایی آموزشی ,راهنمای آموزشی ,همکاری در

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

"sunrise of the words" کاشت مو مجموعه طراحی گرافیک عقل سرخ روزاولی ها بهتر بخر آموزش طراحی لباس راحت فایل کانال تلگرام زن قصه گو